۲۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است.

در پایتون ابزارهای بسیاری برای ایجاد یک فایل اجرایی وجود دارد. با این کار شما می‌توانید این فایل را به یک پکیج کامل تبدیل نمایید، که شامل تمام کتابخانه‌های مورد نیاز آن برنامه، داده‌ها و حتی مفسر پایتون می‌باشد. بدین ترتیب به راحتی می‌توان این برنامه را بر روی هر سیستمی اجرا نمود؛ بدون اینکه نیاز به نصب پایتون بر روی آن سیستم باشد. به این عمل اصطلاحا فریز (freeze) کردن یک برنامه می‌گویند.

اتاق چت برای همه‌ی وبلاگ‌هااتاق چت، chatroom یا ترجمه فارسی اتاق گفتگو، صفحه یا ابزاری است که با استفاده از آن، افراد مختلف، از مکان‌های مختلف می‌توانند در لحظه به گفتگو و تبادل نظر بپردازند. چت‌روم‌ها از آنجایی مشهور شدند که شرکت یاهو، سرویسی با عنوان «یاهو مسنجر» را راه‌اندازی کرد و به یاد دارم که به صورت شگرفی در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی بین کاربران اینترنت که سرعت بسیار پایینی هم داشت، به محبوبیت رسید و آن دوران یاهو تبدیل به شرکت بسیار موفقی شد. اما در سال ۲۰۱۲ این سرویس به فعالیت خود پایان داد و دنیا از دوران اتاق‌ها گفتگو عبور کرد و به سیستم‌های پیام‌رسان مانند تلگرام و واتس‌اپ و ... روی آورد.

16 نکته و ترفند پایتون برای تازه کارها

16 نکته و ترفند پایتون برای تازه کارها

از نظر فنی ، پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شیء گرا با معانی پویا و یکپارچه است که در درجه اول برای توسعه وب و برنامه ها است.

پایتون نسبتاً ساده است بنابراین یادگیری آن آسان است زیرا به یک نحو منحصر به فرد نیاز دارد که بر خوانایی متمرکز است. توسعه دهندگان می توانند کد پایتون را بسیار ساده تر از سایر زبان ها بخوانند و ترجمه کنند. به نوبه خود این قابلیت، هزینه نگهداری و توسعه برنامه را کاهش می دهد.

PHP برای توسعه وب بهتر است یا python

PHP برای توسعه وب بهتر است یا python

اجازه دهید قبل از هر چیز مفهوم برنامه های تحت وب را برای شما توضیح دهم به هر سرویس، ابزار، سایت و نرم افزاری که روی مرورگر کاربر اجرا می شود و برای کار کردن نیاز به اتصال اینترنتی دارد، برنامه تحت وب می گوییم در زیر چند برنامه تحت وب را بررسی می کنیم و کاربرد هر یک را می بینیم.

  • Google: یک موتور جستجوی قوی که میلیون ها سایت را به صورت روزانه بررسی می کند.
  • Gmail: یک سامانه ارسال پست الکترونیکی
  • Aparat: سامانه ای برای به اشتراک گذاشتن ویدیو ها
  • Kaliboys: وب سایت آموزش کامپیوتر و زیر شاخه های آن
  • و…

برای نوشتن نرم افزارهای تحت وب، زبان های برنامه نویسی خاصی وجود دارد. اگر قصد داشته باشید که برنامه ای برای محیط اینترنت بنویسید، باید به مجموعه ای از این زبان ها تسلط کافی داشته باشید به این دلیل می گوییم مجموعه ای از این زبان ها، زیرا برخی از آنها مکمل هم هستند.

25 سوال برتر مصاحبه پایتون 2021

25 سوال برتر مصاحبه پایتون 2021

پایتون امروزه یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی میباشد که سازمان ها و شرکت های بزرگ در جهان از این زبان شی گرا در بیشتر طرح های خود استفاده می کنند. در این مقاله ، شما را با سوالات متداول مصاحبه پایتون در زمینه های مختلف آشنا خواهیم کرد.

6 محیط توسعه پایتون (IDE) برای برنامه نویس ها

6 ادیتور برتر Python برای توسعه دهندگان

محیط توسعه یکپارچه (IDE) یا به اصطلاح ادیتور ابزاری است که امکانات محبوب توسعه دهندگان را در یک رابط کاربری گرافیکی کاربر پسند قرار داده است. چه در دنیای برنامه نویسی تازه وارد باشید و یا یک فرد حرفه ای ، برای نشان دادن مهارت ها و توانایی های برنامه نویسی خود، به یک IDE نیاز دارید.

IDE در درجه اول شامل یک ویرایشگر کد منبع است که به نوشتن کد نرم افزار ، کامپایلر / مفسر ، اشکال زدایی ، پروفایل کد و بسیاری از ویژگی های دیگر کمک می کند. این ابزار اتوماسیون را ارائه می دهد که انجام برنامه های دستی مانند انتخاب ، ادغام و استقرار در مکان های دیگر را برای برنامه نویسان ساده تر می کند.

در تکمیل وظایف ، IDE پایتون بهره وری و عملکرد بیشتری را فراهم می کند و در نتیجه می توانید خطاهای تایپ را در همان لحظه کاهش دهید.

4 شغلی که می توانید در صورت یادگیری پایتون وارد آن شوید

معرفی شغل های زبان برنامه نویسی پایتون

python یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. این بدان معنی است که دانستن آن یک مزیت عالی در هر رزومه فنی است. امروزه دغدغه بیشتر افراد یادگیری یکی از زبان های برنامه نویسی از جمله پایتون می باشد. اگر توجه کرده باشید صدها شرکت موفق فناوری مانند اینستاگرام، گوگل و غیره نیز از پایتون استفاده می کنند. این زبان برنامه نویسی مسیر یادگیری را برای برنامه نویسان آسان کرده است و به گونه ای می باشد که لقب راحت ترین زبان برنامه نویسی را به خود اختصاص داده است. در ادامه برخی از شغل های پایتون ذکر شده است که برای متقاضیان کار با مهارت پایتون مناسب است.

آشنایی با فریم ورک های پایتون

انواع فریم ورک های زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی python ، یکی از زبان های برنامه نویسی قوی به شمار می رود که امروزه پایتون در زمینه توسعه برنامه‌های کاربردی تحت وب و مدیریت سیستم‌ها و تجزیه و تحلیل بزرگ داده‌ها که رشد انفجاری به خود گرفته‌اند و همچنین هوش مصنوعی به یکی از بازیگران اصلی دنیای فناوری تبدیل شده است. پایتون هر روز در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب در میان توسعه‌دهندگان وب است، این موضوع به لطف داشتن فریم ورک‌های بسیار زیاد پایتون در این زمینه است.  فریم ورک ها کمک می کند که با سرعت بیشتری کدهای بنویسید در ادامه فریم ورک های پایتون را با هم بررسی خواهیم کرد…

لیست دوره های جادی

جادی آدم پرکاری هست و کلی دوره، مینی دوره و ارائه و مصاحبه داره که با تقریب خوبی همه اون ها می تونه مفید باشن 🙂 اما جادی توی جمع کردن و لینک دادن و شبکه سازی خودش یه خورده شلخته عمل میکنه 🙂 در واقع لیست دوره های جادی رو سخت می‌شد پیدا کرد.

خب من همیشه دوست داشتم یه جایی باشه که همه لینک های مربوط بهش و کارایی رو که انجام داده-میده- رو جمع کرده باشه؛ که نبود و از اونجایی که خودم به لیست درست کردن علاقه دارم خودم این لیست رو درست کردم 🙂 شاید به درد شما هم بخوره پس میزارمش اینجا!

معرفی لیست مشاغل تخصصی مرتبط با رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT به متقاضیان استخدام در فرصت های شغلی کامپیوتری در سایت کاریابی و اشتغال آنلاین کامپیوتر جابز

معرفی لیست مشاغل تخصصی مرتبط با رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT به متقاضیان استخدام در فرصت های شغلی کامپیوتری در سایت کاریابی و اشتغال آنلاین کامپیوتر جابز

وضعیت اشتغال در رشته کامپیوتر چگونه است؟

بهترین سایت مشاغل و فرصت های شغلی مرتبط با رشته کامپیوتر کدام است؟

لیست مشاغل مرتبط با رشته کامپیوتر را مشاهده کنید.