معرفی لیست مشاغل تخصصی مرتبط با رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT به متقاضیان استخدام در فرصت های شغلی کامپیوتری در سایت کاریابی و اشتغال آنلاین کامپیوتر جابز

معرفی لیست مشاغل تخصصی مرتبط با رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT به متقاضیان استخدام در فرصت های شغلی کامپیوتری در سایت کاریابی و اشتغال آنلاین کامپیوتر جابز

وضعیت اشتغال در رشته کامپیوتر چگونه است؟

بهترین سایت مشاغل و فرصت های شغلی مرتبط با رشته کامپیوتر کدام است؟

لیست مشاغل مرتبط با رشته کامپیوتر را مشاهده کنید.

 

 

وضعیت اشتغال در رشته کامپیوتر

رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات بیشترین فرصت های شغلی در بازار کار را فراهم نموده و مشاغل بسیاری مرتبط با این رشته ها می باشند. عموماً این مشاغل از حقوق دریافتی بالا و نیز امنیت شغلی مناسبی برخوردار می باشند. زیرا استخدام در مشاغل وابسته به علوم مختلف کامپیوتری مستلزم داشتن مهارت های بخصوصی از دو منظر دانشگاهی و تجربی بوده و نیز شرکت ها و سازمان های بسیاری در پی جذب نیروی متخصص در حوزه کامپیوتر و IT می باشند. از این رو وضعیت اشتغال در رشته های مرتبط با کامپیوتر نسبت به سایر شغل ها مطلوب تر است.

معرفی لیست مشاغل تخصصی مرتبط با رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT به متقاضیان استخدام در فرصت های شغلی کامپیوتری در سایت کاریابی و اشتغال آنلاین کامپیوتر جابز

سایت مشاغل و فرصت های شغلی مرتبط با رشته کامپیوتر

با توجه به هجوم زیاد داوطلبان به رشته های کامپیوتر و IT در دانشگاه ها، لازم است تا مشاغل و فرصت های شغلی مرتبط با این رشته ها بیشتر باز شود تا فارغ التحصیلان دانشگاهی با آشنایی کامل آینده شغلی خود را بسازند. در سایت کامپیوتر جابز آگهی های استخدامی بسیاری مرتبط با رشته کامپیوتر و در دسته بندی های تخصصی منظم منتشر می شود که می تواند نیاز کارجویان متخصص در هر حوزه از علوم کامپیوتر و آی تی را فراهم نماید.

کلیه دسته بندیهای مشاغل در رشته های مرتبط با علوم کامپیوتری شامل نرم افزار، برنامه نویس، مهندسی شبکه، کارشناس فروش، وب سایت و سئو، سرور و مجازی سازی، امنیت شبکه و اطلاعات، فناوری اطلاعات و ICT، مدرس دوره آموزشی، کسب و کار و تبلیغات، گرافیست و مالتی مدیا، سخت افزار و تجهیزات می شود که در ادامه لیست زیرمجموعه های آن ها را خدمت متقاضیان کار معرفی می نماییم.

در سایت کامپیوتر جابز مشاغل و فرصت های شغلی بسیاری مرتبط با رشته کامپیوتر و در دسته بندی های تخصصی منظم منتشر می شود که می تواند نیاز کارجویان متخصص در هر حوزه از علوم کامپیوتر و آی تی را فراهم نماید.

لیست مشاغل مرتبط با رشته نرم افزار

فارغ التحصیلان رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر و متخصصینی که علاقمندند در حوزه نرم افزار مشغول به کار شوند می توانند فرصت شغلی مورد نظر خود را در لیست زیر بیابند.

مدیر پروژه نرم افزار
کارشناس کنترل پروژه
تحلیلگر و معمار نرم افزار
کارشناس هوش مصنوعی
کارشناس هوش تجاری BI    
مهندس نرم افزار و اپلیکیشن
مشاور طراحی و تولید نرم افزار
کارشناس مستندسازی نرم افزار
کارشناس تحلیل و تست نرم افزار
متخصص کلان داده BigData    
کارشناس بانک اطلاعاتی
متخصص پشتیبانی و استقرار نرم افزار
کارآموز نرم افزار کامپیوتر

کامپیوتر جابز روزانه آگهی های استخدام نیروی بسیاری را از حوزه نرم افزار در سایت خود منتشر می کند که کارجویان این رشته می تواند از لینک لیست مشاغل مرتبط با رشته نرم افزار موقعیت های شغلی مرتبط با نرم افزار را مشاهده نمایند.

فهرست مشاغل مرتبط با برنامه نویس

برنامه نویسی یکی از حوزه های محبوب در بین متقاضیان کار است که شرکت های بسیاری نیز به دنبال نیروی برنامه نویس در زمینه های مختلف زیر هستند.

برنامه نویس وب
برنامه نویس جاوا JAVA
نیروی برنامه نویس ارشد
برنامه نویس متلب Matlab
برنامه نویس دلفی Delphi
برنامه نویس سیستم عامل
سرپرست تیم برنامه نویسی
برنامه نویس پایتون python
برنامه نویس موبایل اپلیکیشن
برنامه نویس بک اند Back End
برنامه نویس فرانت اند Front End
برنامه نویس PHP و Framework
برنامه نویس فول استک Full Stack
برنامه نویس میکرو کنترلر و Processor
برنامه نویس مایکروسافت و Framework
برنامه نویس جاوا اسکریپت و Framework
کارآموزی برنامه نویسی

اگر مشتاق به فعالیت به عنوان نیروی برنامه نویس هستید و می خواهد شغلی متناسب با تخصص خود بیابید با کلیک بر لینک لیست مشاغل مرتبط با برنامه نویس فهرستی از آگهی های استخدام این حوزه را مشاهده خواهید نمود.

لیست مشاغل مرتبط با رشته مهندسی شبکه

امروزه تقریباً همه شرکت ها نیاز به نیروی مهندس شبکه برای انجام امور مختلف مرتبط با شبکه و کامپیوتر دارند و این فرصت مناسبی را برای کارشناسان این حوزه فراهم نموده است تا در شغلی مناسب استخدام شوند. لیست زیرمجموعه های مشاغل وابسته به شبکه های کامپیوتری به شرح زیر است:

مدیر و مسئول شبکه    
کارآموز شبکه کامپیوتری
کارشناس مانیتورینگ شبکه
مستند ساز شبکه کامپیوتری
مهندس شبکه سیسکو    
کارشناس آنتی ویروس شبکه
نیروی هلپ دسک شبکه
کارشناس پشتیبانی شبکه
ادمین شبکه و سرویس ها
مهندس شبکه مایکروسافت
کارشناس زیرساخت شبکه
کارشناس VOIP و Digital PBX

برای آشنایی با مشاغل و اطلاع از آگهی های استخدام در حوزه شبکه بر روی لینک لیست مشاغل مرتبط با رشته مهندسی شبکه کلیک کنید.

لیست آگهی های استخدام کارشناس فروش

شرکت های فعال در حوزه کامپیوتر برای جذب مشتری و عرضه محصولات، خدمات و تجهیزات خود به مشتریان نیاز به نیروی فروش و بازاریابی دارند. از این رو فرصت شغلی با عنوان کارشناس فروش در زمینه کامپیوتر شکل می گیرد که می توان مشاغل آن مانند لیست زیر دسته بندی نمود:

کارشناس فروش اینترنتی
کارشناس فروش نرم افزار
کارآموز فروش تجهیزات
کارشناس فروش هاستینگ
کارشناس فروش خدمات امنیت
کارشناس فروش تجهیزات امنیت
نیروی فروش اینترنت و خدمات ISP
کارشناس فروش سرور و تجهیزات
کارشناس فروش سرویس IT و ICT
کارشناس فروش تجهیزات دیتاسنتر
کارشناس فروش سرویسهای شبکه

با کلیک بر لینک لیست آگهی های استخدام کارشناس فروش می توانید مشاغل مرتبط با فروش در حوزه کامپیوتر و IT را مشاهده نمایید.

لیست مشاغل مرتبط با حوزه وب سایت و سئو

شاید بتوان گفت مهمترین راه اطلاع رسانی، تبلیغات و همینطور فروش و بازاریابی شرکت ها وب سایت ها می باشند. متخصصین این حوزه همواره جایگاه خود را در شرکت ها خواهند داشت. در زیر فهرستی از مشاغل وابسته به وب سایت و SEO را مشاهده می کنید.

طراح وب سایت
کارشناس تولید محتوای سایت
مدیر وب سایت (وبمستر)
کارشناس سئو وب سایت
طراح رابط و تجربه کاربری UI/UX Designer
کارآموز وب سایت

اگر کارشناس یکی زمینه های شغلی فوق هستید برای یافتن کار متناسب با توانمندیهایتان بر روی لینک لیست مشاغل مرتبط با حوزه وب سایت و سئو کلیک کنید.

لیست فرصت های شغلی سرور و مجازی سازی

شاید بتوان حوزه سرور و مجازی سازی را زیرمجموعه رشته مهندسی شبکه قرار داد اما با توجه به تخصصی بودن و تنوع فرصت های شغلی موجود در آن می توان مشاغل مرتبط با سرور و مجازی سازی را جداگانه و به ترتیب زیر لیست نمود:

کارشناس فنی هاستینگ
کارشناس سرور و سرویس
نیروی پشتیبانی هاست و دامین
کارشناس سرویسهای ابری و کلود
کارشناس مجازی سازی (Virtualization)
مشاور طراح دیتاسنتر و مرکز داده
کارشناس مانیتورینگ دیتاسنتر (NOC)
مدیر سیستم SysAdmin
کارشناس استوریج (Storage)
کارشناس دیتاسنتر و مرکز داده
کارآموز سرور و دیتاسنتر

کارشناسان سرور و مجازی سازی می توانند از لینک لیست فرصت های شغلی سرور و مجازی سازی را مشاهده و از میان آنها شغل مدنظر خود را بیابند.

لیست مشاغل مرتبط با حوزه امنیت شبکه و اطلاعات

امروزه و با توجه به افزایش تهدیدات سایبری و دیجیتال همچون باج افزارها و حملات DDoS حوزه امنیت شبکه و اطلاعات و مشاغل مرتبط با آن در حال رشد است و علاقمندان به حفاظت از شبکه، سیستم های کاربران و داده‎ های آن ها فرصت خوبی برای استخدام در شغل دلخواه خود را پیدا خواهند کرد. زیرمجموعه های رشته امنیت شبکه و اطلاعات به شرح زیر است:

کارشناس امنیت سرور و سرویس
کارشناس امنیت شبکه
کارآموز امنیت شبکه
مشاور امنیت شبکه و اطلاعات
کارشناس امنیت تست و نفوذ
سرپرست امنیت شبکه و اطلاعات
کارشناس امنیت و مدیریت رویداد
کارشناس طراحی امنیت شبکه
کارشناس امنیت پایگاه داده
کارشناس امنیت نرم افزار
کارشناس مرکز عملیات امنیت (SOC)

برای مشاهده فرصت های شغلی رشته کامپیوتر در زمینه امنیت بر روی لینک لیست مشاغل مرتبط با حوزه امنیت شبکه و اطلاعات کلیک نمایید.

لیست مشاغل تخصصی فناوری اطلاعات و ICT

فارغ التحصیلان رشته مهندسی IT و نیز کارشناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT قابلیت کار در حوزه های مختلف علوم کامپیوتر را خواهند داشت اما اگر بخواهیم صرفاً به مشاغل تخصصی این رشته ها اشاره کنیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

مشاور فناوری اطلاعات (IT)
کارآموز فناوری اطلاعات (IT & ICT)
نیروی پشتیبانی آی تی (IT)
کارشناس فناوری اطلاعات (IT)
سرپرست فناوری اطلاعات (IT)
کارشناس تکنولوژی ارتباطات (ICT)

اگر تمایل دارید در رشته  های مرتبط با IT و ICT استخدام شوید برای اطلاع از آگهی های دعوت به همکاری شرکت ها در این حوزه ها بر روی لینک لیست مشاغل تخصصی فناوری اطلاعات و ICT کلیک نمایید.

لیست فرصت های شغلی مدرس دوره های آموزشی رشته کامپیوتر

آموزشگاه های بسیاری وجود دارند که در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات فعالیت می کنند، همچنین برخی شرکت ها نیز دوره آموزشی برگزار می نمایند. از این رو فرصت های شغلی مناسبی برای مدرسان حوزه کامپیوتر و آی تی بوجود آمده است. اگر بخواهیم مدرسین این رشته را دسته بندی نماییم می توانیم آن ها را به صورت زیر لیست کنیم:

مدرس نرم افزار
مدرس دوره رایانه کار ICDL
مدرس طراحی سایت
مدرس دوره های مجازی سازی
مدرس آموزش سخت افزار
مدرس تجهیزات شبکه و سرور
مدرس دوره های امنیت شبکه
مدرس دوره های ICT
مدرس دوره های شبکه
مدرس دوره های IT
مدرس دوره طراحی و گرافیست
مدرس دوره های برنامه نویسی

کسانی که دارای تخصص در یکی از حوزه های رشته کامپیوتر یا IT هستند و از توانایی آموزش و تدریس را دارند می توانند با کلیک بر روی لینک لیست فرصت های شغلی مدرس دوره های آموزشی رشته کامپیوتر آگهی های استخدام نیرو در این زمینه را مشاهده نمایند.

لیست مشاغل مرتبط با گرافیست و متخصص مالتی مدیا

اگر شما از ایده های خلاقانه بسیار و ذوق هنری کافی برخوردار می باشید، مشاغل مرتبط با گرافیست و متخصص مالتی مدیا که به ترتیب زیر می باشند مناسب شما است.

کارشناس مالتی مدیا
نیروی طراح و گرافیست
کارشناس بازی سازی و گیم
کارشناس انیمیشن ساز و انیماتور
کارشناس تیزرهای تبلیغاتی
کارآموز طراحی و گرافیست

برای آگاهی از بهترین فرصت های شغلی در زمینه گرافیک و مالتی مدیا می توانید بر روی لینک لیست مشاغل مرتبط با گرافیست و متخصص مالتی مدیا کلیک کنید.

لیست مشاغل مرتبط با رشته سخت افزار و تجهیزات کامپیوتر

مهندس سخت افزار کامپیوتر کسی است که به تحقیق، طراحی، توسعه، تعمیر و آزمایش تجهیزات کامپیوتری نظیر چیپ ها، صفحه مدارها، مونیتورها یا روترها می پردازد. در ایران خیلی از کارشناسان سخت افزار در زمینه های دیگر فعالیت دارند و در بعضی زمان ها امکان استفاده از تخصص خود در انجام آن کار را پیدا می کنند همچون خرید و فروش لوازم و قطعات کامپیوتر که نمی توان آن را شغل تخصصی یک مهندس سخت افزار به شمار آورد. مشاغلی که کارشناس سخت افزار و تجهیزات کامپیوتر می تواند در آن ها مشغول به کار شود به شرح زیر است:

پشتیبان ماشین های اداری
نصاب دوربین مدار بسته
کارشناس سانترال و تلفن
کارآموز کامپیوتر و پسیو شبکه
مهندس سخت افزار کامپیوتر
پسیو کار و نصاب تجهیزات شبکه
نصاب آنتن دکل و لینک وایرلس
پشتیبان سخت افزار و تجهیزات کامپیوتری

برای رویت آگهی های استخدام نیروی متخصص سخت افزار کامپیوتر و شبکه بر روی لینک لیست مشاغل مرتبط با رشته سخت افزار و تجهیزات کامپیوتر کلیک فرمایید.

لیست مشاغل حوزه کسب و کار و تبلیغات مرتبط با رشته کامپیوتر

برخی مشاغل مرتبط با رشته کامپیوتر هستند که در ردیف کسب و کار و تبلیغات محسوب می شوند. این مشاغل که برخی از آن ها مربوط به امور اداری می شود و برخی دیگر نیز  با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری دیجیتال شکل گرفته اند شامل حوزه های زیر می گردد:

کارمند امور اداری
نیروی دورکار و غیر حضوری
ادمین شبکه های اجتماعی
کارشناس تبلیغات و بازاریابی
مشاور و تحلیلگر کسب و کار
کارشناس تجارت الکترونیک (دیجیتال مارکتینگ)
کارشناس راه اندازی استارت آپ
نیروی آشنا به کامپیوتر و آفیس

افراد آشنا به کامپیوتر و فناوری که علاقمندند در این زمینه ها فعالیت نمایند می توانند لیست مشاغل حوزه کسب و کار و تبلیغات مرتبط با رشته کامپیوتر را در سایت کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز مشاهده نمایند.

۰ ۰