Deep Web بخشی از اینترنت است که توسط موتورهای جستجوی بزرگی مانند Google یا Bing فهرست نمی شود. بیشتر این اطلاعات مورد علاقه کسی نیستند و شامل مواردی مانند پایگاه داده یا سایت و محتوای محافظت شده با رمز عبور هستند. از طرف دیگر، Dark Web داریم که در Deep Web وجود دارد و تنها با استفاده از ابزارهای خاص می توان به آن دسترسی داشت. ممکن است شما را شگفت زده کند که می شنوید بیشتر اینترنت عمیق است و  شما به آن دسترسی ندارید. سایت هایی که هر روز از آنها بازدید می کنید فقط نوک کوه یخی عظیم است. در «Clearnet» پنهان شده است که سرویس های پنهان در آن وجود دارد.

Dark Dark توسط فعالان آنلاین ساخته شده است که سعی داشتند مطالب را با استفاده از خصوصی ترین استراتژی ها به اشتراک بگذارند. در حقیقت، در این جنگل عجیب وب خوشه ای از نقاط وجود دارد که افراد باید از هر آنچه که باشد فاصله استراتژیک خود را حفظ کنند. اما دسترسی به آن برای افراد کاملاً آسان است و همچنین درس خوبی در مورد نحوه ناشناس ماندن در وبگردی است.

 

Dark Web چیست؟

Dark Web مجموعه ای از هزاران وب سایت است که برای مخفی کردن آدرس IP خود از ابزار ناشناس ماندن مانند Tor (روتر اصلی The Onion Router) و I2P استفاده می کنند. نکته اصلی عدم دسترسی است، به این معنی که هیچ مرورگر معمولی (Chrome ،Firefox) نمی تواند به این وب سایت ها دسترسی پیدا کند. درعوض، کاربر باید هویت آنلاین خود را مبهم کند تا به وی اجازه داده شود.

هنگام بازدید از آن، اولین چیزی که در مورد شبکه Dark به شما ضربه می زند سرعت کند آن است. با این حال، برخی از سایت ها به طور موثر «پنهان» هستند، زیرا توسط موتور جستجو فهرست نشده اند و تنها در صورت اطلاع از آدرس سایت، می توان به آنها دسترسی داشت. بازارهای ویژه ای نیز در داخل Dark Web فعالیت می کنند که «Darknet Market» نامیده می شود و عمدتاً محصولات غیرقانونی مانند مواد مخدر و سلاح گرم را به فروش می رساند و پول آن با ارز رمزپایه بیت کوین پرداخت می شود.

 

مرورگر Tor چگونه کار می کند؟

محبوب ترین آن مرورگر Tor است زیرا یکی از ساده ترین بسته های نرم افزاری برای استفاده است. Tor با ارسال پیام از طریق شبکه رله های متصل Tor که رایانه های خاص پیکربندی شده هستند، مخفی و ناشناس بودن را فراهم می کند. همانطور که پیام از یک گره به گره دیگر می رود، به شکلی رمزگذاری می شود که هر رله فقط از دستگاه ارسال کننده پیام و دستگاهی که برای آن ارسال می شود اطلاع دارد. به جای آدرس های وب معمولی، Tor از آدرس های «Tor» استفاده می کند، که این مطالب را بیشتر پنهان می کند. حتی نسخه های خاصی از موتورهای جستجو مانند Bing و Duck Go وجود دارد که آدرس «Tor» را برای سرویس های Tor باز می گرداند.

در اینجا می توانید شماره کارت اعتباری، انواع مواد مخدر، اسلحه، پول تقلبی، اعتبار اشتراکی سرقت شده، حساب های Netflix هک شده و نرم افزاری را که به شما کمک می کند به کامپیوترهای دیگران نفوذ کنید، خریداری کنید.

حریم خصوصی بیشتری به شما می دهد زیرا فعالیت ها و جستجو ثبت نمی شود. برای لذت بردن از Dark Web باید کمی هزینه کنید (مراقب همه باشید، این مکان خطرناکی است). این کیف پول به شما کمک می کند بیت کوین را به صورت ناشناس نگه دارید و کاملاً ایمن است (حتی دارای گواهینامه HTTPS است).

اگر تازه وارد در Dark Web هستید این مکان برای شروع است. این وب سایت طیف گسترده ای از وب سایت ها و منابع در وب تاریک را نمایه می کند. بسیاری از آنها هرزنامه هستند و همچنین غیرقانونی هستند، بنابراین مراقب باشید.

من واقعاً دلیل وجود URL فیس بوک را نمی دانم. (مواظب باشید! این می تواند یک سایت فیشینگ باشد. هکرها از سایت های فیشینگ که مانند وب سایت های آشنا هستند استفاده می کنند. هنگامی که با شناسه خود وارد سیستم می شوید، به فیس بوک هدایت می شوید، اما در پشت شناسه ورود و رمز ورود خود را به هکر ارسال می کنید و میتوانید شما و حسابتان را آسیب پذیر کنید.)

Dark Web چیست؟
Dark Web چیست؟

 

 

استفاده از TOR برای حملات سایبری

ماهیت ناشناس شبکه Tor به طور فزاینده ای برای پنهان کردن فعالیت های جنایی مورد استفاده قرار می گیرد. مهاجمان سایبری پیچیده تر می شوند، آنها از شبکه Tor برای بهره برداری از داده هایی که از زیرساخت های مهم و شرکت های مالی می گیرند استفاده می کنند. این امر ردیابی و محافظت در برابر نفوذهای سایبری را برای مدافعان به طور فزاینده ای دشوار خواهد کرد.

نتیجه:

همه چیز در Dark Web غیرقانونی نیست. شبکه Tor به عنوان یک کانال ارتباطی ناشناس آغاز به کار کرد و هنوز هم برای کمک به مردم در برقراری ارتباط با محیطی که با آزادی بیان خصمانه است، هدف ارزنده ای دارد. Tor کاملا غیرقابل ردیابی نیست. در صورت دسترسی به یک وب سایت، در هر صورت می تواند با توجه به داده های به اشتراک گذاشته شده، به عنوان مثال نام کاربری و آدرس های ایمیل، اطلاعات مربوط به هر کسی را که به سایت می رود، به طور شگفت انگیزی کشف کند. کسانی که می خواهند کاملا ناشناخته باقی بمانند، برای پنهان کردن شخصیت خود در این موارد، باید از خدمات ناشناس ویژه استفاده کنند.

منبع: asanlearn.com

۰ ۰