آموزش تولید محتوا در وبلاگ

آموزش تولید محتوا در وبلاگ: در مقاله آموزش تولید محتوا گفته شد که یکی از بهترین تمرین های برای یادگرفتن تولید محتوا، وبلاگ نویسی است. در این آموزش به عنوان تمرین از کاربران خواسته شد که یک یا چند وبلاگ در سیستم های وبلاگ دهی ایجاد کنند تا بتوانند در آن ها به تمرین برای تولید محتوا بپردازند. در مقاله سیستم های وبلاگدهی رایگان، میتوانید بهترین سایت های وبلاگ ساز را پیدا کنید و سپس با کمک مقاله آموزش ساخت وبلاگ، وبلاگ های خود را ایجاد کنید.

یکی از مزایای تولید محتوا در وبلاگ ها، افزایش اعتبار وبلاگ شماست. در آینده زمانی که شما قصد کمک به سئو سایت خود یا مشتریان را داشته باشید، یکی از بهترین راه ها برای دریافت بک لینک، استفاده از همین وبلاگ های با اعتبار است. این نکته را باید بدانید که تمامی سئو کاران حرفه ای دارای تعداد بسیار زیادی از وبلاگ هایی هستند که به صورت مرتب در آنها به تولید محتوا میپردازند و در پروژه های خود از آنها کمک میگیرند. در ادامه مقاله به دیگر مزایای تولید محتوا در وبلاگ اشاره میکنیم و در نهایت به آموزش تولید محتوا در آنها میپردازیم:

مزایای استفاده از وبلاگ ها

وبلاگ نویسی مزایای بسیاری دارد از جمله مزیت های آن میتوان به موارد پایین اشاره کرد:

نوشتن و مطالعه دو تمرین مهم در یادگیری تولید محتوا هستند. بهترین مکان برای نوشتن، وبلاگ ها هستند. اولین مزیت وبلاگ ها کمک به بالا رفتن سطح تولید محتواست.

پس از آن میتوان به این موضوع اشاره کرد که وبلاگ نویسی باعث ایجاد یک شبکه قوی میشود که در آینده میتوان از آنها برای افزایش سئو و بهبود رتبه سایت استفاده کرد.

مزیت دیگر وبلاگ ها مخصوصا برای افراد مبتدی این است که وبلاگ ها به ندرت توسط گوگل مورد جریمه قرار میگیرند. دلیل آن وجود آن ها بر روی سیستم های وبلاگ دهی قوی است که دارای اعتبار بسیار بالایی هستند. این اعتبار بالا به افزایش اعتبار خود وبلاگ نیز کمک بسیاری میکند.

رایگان بودن این سیستم ها را میتوان دیگر مزیت آن ها دانست. به عنوان آخرین نکته نیز میتوان به این موضوع اشاره کرد که ساخت یک وبلاگ بر خلاف سایت بسیار آسان است و نهایتا ۳ دقیقه زمان نیاز دارد.

تولید محتوا در وبلاگ

آموزش تولید محتوا در وبلاگ

 

برای مشخص کردن استراتژی تولید محتوا در وبلاگ، باید در ابتدا هدف خود را مشخص کنید. وبلاگ نویسی میتواند هدف های بسیاری داشته باشد؛ از جمله ایجاد کسب و کار، جذب مخاطب واقعی و هدفمند، استفاده از وبلاگ ها برای سئو و… با توجه به اینکه آموزش های سایت مدیریو اغلب در روند بهبود سئو سایت و کسب و کار اینترنتی است، ما هدف را استفاده از وبلاگ ها برای سئو در نظر میگیریم و آموزش را طبق همین موضوع پیش میبریم:

انتخاب کلمه کلیدی برای تولید محتوا در وبلاگ

اولین نکته برای تولید محتوا در وبلاگ، انتخاب کلمه کلیدی است. برای انتخاب کلمه کلیدی ابتدا باید موضوع فعالیت خود در وبلاگ را انتخاب کنید. موضوع فعالیت را بهتر است موضوعی نیمه تخصصی انتخاب کنید که علاوه بر کمک گرفتن از وبلاگ ها برای سایت اصلی خود، در آینده بتوانید در دیگر سایت ها نیز از آنها استفاده کنید.

به طور مثال اگر فعالیت سایت شما فروش موبایل است، بهتر است فعالیت سایتتان مربوط به حوزه it باشد. در انتخاب دامنه نیز سعی کنید یکی از کلمات کلیدی مهم مربوط به این حوزه را در نام وبلاگ قرار دهید. به طور مثال: itdan، tecnologya، mobailia و…

در مقاله انتخاب کلمه کلیدی به صورت جامع به روش های مناسب برای انتخاب کلمات کلیدی برای سایت پرداختیم اما انتخاب کلمات کلیدی برای وبلاگ کمی متفاوت است.
پیشنهاد ما برای وبلاگ، انتخاب کلمات کلیدی بسیار بلند است. در مقاله نامبرده به این موضوع پرداختیم که بهتر است در سایت در ابتدای فعالیت از کلمات کلیدی بلند یا لانگ تیل استفاده کنید اما در وبلاگ ها کلمات کلیدی بلند تری از کلمات لانگ تیل در سایت نیاز داریم. دلیل این موضوع این است که هدف اصلی ما برای تولید محتوا در وبلاگ دریافت مخاطب زیاد نیست. همین که مطالب ما در ماه یک بازدید تقریبی و کم نیز داشته باشند کفایت میکند. برای رسیدن به این خواسته بهتر است کلمه کلیدی مقالات کلمات بسیار بلند باشند.

به طور مثال به جای استفاده از کلمه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، کلمه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی در اصفهان و یا به جای کلمه کسب و کار اینترنتی، کلمه “آموزش کسب و کار اینترنتی آسان” مورد استفاده قرار بگیرد.

طریقه تولید محتوا

تولید محتوا یک امر زمان بر است. زمان گذاشتن بر روی تولید محتوای سایت خود یا مشتری مطمئنا وظیفه هر نیروی تولید کننده محتوا است و نمیتوان از آن سر باز زد اما اینکه بخواهیم برای تولید محتوا در وبلاگ زمان زیادی صرف کنیم و تولید محتوای کاملا یونیک و مفید انجام دهیم شاید امری خسته کننده باشد. با توجه به استفاده ای که قرار است از وبلاگ ها داشته باشیم مطمئنا صرف زمان زیاد برای آنها به صرفه نیست.

روش های زیادی برای تولید محتوا در وبلاگ ها وجود دارد. قبل از ارائه و آموزش روش پیشنهادی، ۳ تا از روش های رایج را برای شما بیان میکنیم:

  1. کپی از چند مطلب و ایجاد یک محتوا
  2. ترجمه کردن یک مطلب خارجی با استفاده از ترجمه گر گوگل
  3. کپی کامل یک متن و دادن لینک به منبع آن

هر کدام از این روش ها معایب و مزایای خود را دارند اما بزرگترین عیب این ۳ که باعث میشود ما به شما روش چهارم را پیشنهاد دهیم، زمان زیادی است که برای دریافت اعتبار از سمت گوگل نیاز دارند. هر ۳ این روش ها در انتها “کپی مطلب” محسوب میشوند که این موضوع باعث میشود گوگل افزایش اعتبار وبلاگ های ما را به تأخیر بیندازد. اما روش پیشنهادی ما چیست؟

بازنویسی مطلب برای وبلاگ ها

باز نویسی مطالب بهترین ایده برای تولید محتوا در وبلاگ است. پیشنهاد ما این است که برای نوشتن چنین مطالبی به سایت های مرجع مراجعه کنید و قسمت مهمی از متن را انتخاب کرده و آن را بازنویسی کنید.
این که مقاله شما چند کلمه باشد نسبت به سختی کلمه کلیدی و تعداد کلمه مقالات رقبا در کلمه کلیدی مورد نظر تعیین میشود اما به صورت استاندارد تعداد کلمه پیشنهادی برای تولید مقاله در وبلاگ بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کلمه است. البته بیشتر شدن این تعداد مطمئنا به بالا رفتن ارزش مقاله شما کمک میکند.

بهترین حالت برای تولید محتوای وبلاگ، بازنویسی چند مقاله از چند سایت مختلف است. البته اگر زمان کافی برای این کار را ندارید، مشکلی وجود ندارد و بازنویسی یک مطلب کوتاه نیز کفایت میکند. در تولید محتوای وبلاگ تمامی فاکتور های سئو محتوا را رعایت کنید، مخصوصا لینک دهی به سایت های مرجع خارجی. البته این مورد را نیاز نیست که در تمامی مقالات اجرا کنید.

تا اینجا با آموزش تولید محتوا در وبلاگ آشنا شدید، در مقاله بعدی به آموزش لینک بیلدینگ در وبلاگ ها میپردازیم.

امیدواریم که این مقاله برای شما مناسب واقع شده باشد.
با آرزوی موفقیت

منبع: مدیریو

۰ ۰