۱۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است.

جادی : مخابراتچی و نویسنده

جادی : مخابراتچی و نویسنده

کی هستی و داری چی کار می کنی ؟

جادی هستم. بین سی سال و چهل سال و علاقمند همزمان تکنولوژی و علوم انسانی. ساکن تهران ولی اینطرف و اونطرف زیاد چرخیدم و اگر فرصت پیش بیاد می چرخم. در نقش های متنوعی مثل مدیر سیستم و برنامه نویس و تحلیلگر سیستم و مدیرپروژه و غیره کار کردم و حوزه تخصصی ام مخابرات موبایل است. وبلاگ می نویسم و پادکست دو هفته یه باری به اسم رادیوگیک رو منتشر می کنم درباره تقاطع تکنولوژی و انسان. آزادی بیان رو دوست دارم و سعی می کنم تبلیغش کنم و برام مهمه که از یک زندگی سالم و شاد لذت ببرم.

راهنمای فعال نگه داشتن مغززمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

مقدمه: اوایل گزارش برگ برنده درباره این گفتیم که تعداد مبتلایان آلزایمر در آمریکا رو به رشده و برای همین دارویی که وعده کنترل عوارضش رو می ده خیلی برای بازار جذابه. من درباره تعداد مبتلایان آلزایمر در ایران آمار دقیقی یدا نکردم. اما با توجه به روند سالخورده شدن جمعیت کشور احتمالن این موضوع احتمالن باید برای ما هم مهم باشه. نکته اینه که مغز ما از حدود سی سالگی شروع به کوچک شدن می کنه اما راههایی هست که بشه فعال نگهش داشت و جلوی کوچک شدنش رو گرفت. این پست رو نویسنده مهمان وبلاگ کانال بی، مریم مؤمنی نوشته و توش توضیح می ده که چی شد که راهنمای کوتاه فعال نگه داشتن مغز رو درست کرد. اگر شما هم مثل من بعد از شنیدن برگ برنده به آلزایمر و به فعال نگه داشتن مغزتون فکر کردید این فایل رو ببینین و به دست دیگران هم برسونینش.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که در آن علم و تکنولوژی حرف اول را می زند و بیشتر کسب و کار ها در بستر اینترنت انجام می شود. برای زندگی در این شرایط دو انتخاب بیشتر نداریم، یا ما هم با پیشرفت های علم همراه شویم تا همزمان با رشد علم به سمت جلو حرکت کنیم

اتصال و راه اندازی SSH در ویندوز ، اندروید ، آیفون و..

پروتکل SSH یک راه امن برای برقراری ارتباط با سرور از راه دور ? است. این سرویس اطلاعات شما را رمز گذاری و از به سرقت رفتن اطلاعات جلوگیری می کند. اگر شما هم می خواهید از پروتکل امن SSH برای وصل شدن به سرور مجازی لینوکس ، هاست و.. استفاده کنید با آموزش ۸ روش اتصال و راه اندازی SSH در ویندوز ، اندروید ، آیفون و.. همراه ما باشید.

آموزش تصویری کار با برنامه Termux یا ترموکس اندروید

سیستم عامل اندروید پرطرفدار و توانمند است. برنامه ها و ابزار های مختلفی برای این سیستم عامل طراحی می شوند که یکی از آن ها ترموکس (Termux) است. ترموکس اپلیکشن شبیه ساز ترمینال برای اندروید و همینطور ابزاری جهت اجرای محیط لینوکس در اندروید است. امروز در انزل وب روش نصب و کار با برنامه ترموکس در اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید

کالی لینوکس (Linux Kali) نسخه ای محبوب از لینوکس برای محققان امنیتی است. با نصب این سیستم عامل روی گوشی های و تبلت های اندرویدی می توان کارهایی مثل عیب یابی و رفع خطاهای وبسایت یا جلوگیری از هک شدن پسورد وای فای را انجام داد. مدتی است که امکان نصب این سیستم عامل و بهره گیری از مزایای آن دروی گوشی های اندرویدی هم فراهم شده است. بنابراین در این مطلب انزل وب به آموزش تصویری نصب نرم افزار سیستم عامل کالی لینوکس اندروید خواهیم پرداخت.

سلام بر تمام دوستان امیدوارم سلامت باشید?
برای نصب کالی بدون روت با ما همراه باشید
۱:برنامه ترموکس را نصب کنید
۲:وارد بشید و بنویسیدapt updateاینتر بزنید بعدش بنویسیدapt upgradeاگه تو مراحل نصب هر چیزی سوال کرد دو گزینه اومد نوشته بودنyوnشما باید بنویسیدyبعد اینتر

اپلیکیشن‌هایی برای ویرایش تصاویر وجود دارد که باعث می‌شوند تا دیگر به تصاویر اینستاگرام اعتماد نکنید.

نرم افزارهای موبایلی که باعث می شوند به اینستاگرام اعتماد نکنیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه ابزارهای ویرایش عکس و برخی از شبکه‌های اجتماعی با وجود مزیت‌های زیادی که دارند، در سال‌های گذشته به رواج دروغ مجازی و دستکاری در واقعیت ها کمک کرده اند.

من این پیام را از سال ۲۰۲۵ درباره بیت کوین می فرستم !

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

چهار سال پیش مقاله ای در سایت reddit منتشر شده است که در آن نویسنده ادعا می کند از سال ۲۰۲۵ آمده است و به پیشبینی آینده جهان با بیت کوین می پردازد. در این مقاله او قیمت های سال ۲۰۱۵ و سال ۲۰۱۷ بیت کوین را تقریبا به درستی پیشبینی کرده است که باعث شد بازتاب زیادی بین کاربران داشته باشد.

ترجمه مقاله منتشر شده در سایت Reddit،‌که چهار سال از انتشار آن می گذرد :

من این پیام را از سال ۲۰۲۵ میلادی می فرستم. اینجا همه چیز سرد و بی روح است و بعضی از شما در دستان خود مرگ را حمل می کنید.

جعبه ابزار؛ انجام کارهای روزمره به سبک قهرمانان بازی‌های نقش‌آفرینی

  • با اینکه هدفگذاری در زندگی کار آسانی به نظر می‌رسد اما مسأله اصلی که باعث می‌شود به خیلی از اهدافمان نرسیم برنامه ریزی و دنبال کردن آن است. گاهی اوقات مشکل از نداشتن انگیزه و نیروی محرک کافی ناشی می‌شود و یکی از ترفندهایی که می‌توانیم برای به دست آوردن انگیزه بیشتر از آن استفاده کنیم گیمیفیکیشن کارها یا «بازی‌وار سازی» است.