یادتان هست که با برادر یا خواهر کوچکتر خودمان یا اصلا رفقایمان می‌نشستیم پای کنسول و بازی می‌کردیم؟ بازی‌های دو نفره تا همین نسل پیش به طور فراوان در بازار ریخته بود و با ورود به نسل هشتم، کمی تا قسمتی از مقدار آنها کم شد. توسعه و رشد اینترنت باعث شد که بازی‌های چند نفره بیشتر به سمت آنلاین شدن پیش بروند و حالا اکثر ما با هدفون با همدیگر حرف می‌زنیم و روی دوستانمان کلیک می‌کنیم تا با آنها هم‌بازی شویم.

در این پست می‌خواهیم با تکنولوژی مبارزه کنیم و به سراغ بازی‌های دو نفره آفلاین برویم، مانند گذشته یادها را زنده کنیم و در این ایام شیوع ویروس کذایی کرونا، کاری کنیم تا دوباره به صورت محدود و البته با فاصله اجتماعی! گرد هم بیاییم و بازی‌ها را کنار هم تجربه کنیم و کمی از غربتی که این روزها به خاطر قرنطینه خانگی و دور کاری و آموزش آنلاین و… بهمان دست داده را کم کنیم.

در این لیست چند مورد گلچین شده و به تفکیک معرفی می‌شوند، بازی‌هایی که هم برای پی‌سی آمده‌اند و هم کنسول‌ بازان می‌توانند با آنها کیف کنند. همچنین از آوردن اسامی چون بازی‌های ورزشی حذر کرده‌ایم چون دیگر همه می‌دانیم که فیفا و Pes و یا بسکتبال 2K را می‌توان دونفره بازی کرد و لذت برد. حتی با فوتبالیست‌ها هم می‌توان این تجربه را به صورتی دیگر داشت ولی خواستیم که لیست را تقریبا عاری از بازی‌های ورزشی بکنیم.

شما چه مورد دیگری به ذهنتان می‌رسد که می‌توان آفلاین آن را بازی کرد و با آن لذت کافی برد؟ مثلا راکت لیگ چطور است؟ این را گفتم که ذهنتان را به تکاپو بیندازم، شما هم نظر خود را در کامنت‌ها با من در میان بگذارید تا باهم بازی‌ها و گوهرهای نابی در این سبک و سیاق را پیدا کنیم.

Resident Evil: Revelations 2

Borderlands: The Handsome Collection 

borderlands legendary collection

A Way Out

Overcooked 2

Lego Marvel Super Heroes 2

LEGO DC Super-Villains

Unravel Two

Knack II

Rayman Legends

LittleBigPlanet 3

Streets of Rage 4

Crash Tag Team Racing

Team Sonic Racing

Gears 5

Halo: The Master Chief Collection

Tales of Berseria

Cuphead: Don't Deal With The Devil 

 

 

۰ ۰