یک تصور اشتباه باعث ایجاد یک کلیشه در مورد هکرها به عنوان جادوگران رایانه ای شده است که می توانند به اطلاعات ایمن ما پی ببرند؛ اما برخی از افسانه های رایج در مورد هکرها و هک وجود دارد که لزوماً قابل بررسی نیستند، در این صورت، شما می توانید وضعیت بهتری داشته باشید تا از ایمن بودن داده های خود اطمینان حاصل کنید. نگاهی به هفت تصور غلط رایج در مورد هک و آنچه در عوض واقعاً باید نگران آن باشید که برای شما آورده شده است.

 

1. تصور اینکه هکرها فقط به شرکت های بزرگ حمله می کنند.

وقتی خبر نقض امنیت منتشر می شود، معمولاً به این دلیل است که یک سیستم عامل بزرگ یا یلتفرم نرم افزار مورد حمله قرار گرفته است. اما این به معنای ایمن بودن اطلاعات ذخیره شده شما در شرکت های کوچک نیست. بسیاری از مشاغل کوچک هم در معرض حملات سایبری قرار گرفته اند، و اطلاعات ارزشمند شما در معرض خطر قرار گرفته است.

هکرها حتی ممکن است از اعتبارنامه شخص ثالث به عنوان راهی برای دسترسی به شرکای اصلی استفاده کنند. به عنوان یک مشتری، شما باید همیشه فرض کنید که داده های شما به طور بالقوه در معرض خطر هستند، مهم نیست که اندازه پایگاه داده چقدر است. خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارد که به شما اطلاع می دهد اگر اطلاعات شما در معرض خطر است. (Discover.com)

 

2. تصور اینکه هکرها سازماندهی نمی شوند.

هکرها نه تنها سازماندهی شده اند، بلکه آنها از فروش اطلاعات در یک شبکه غیرمجاز و به اشتراک گذاری اطلاعات خوشحال می شوند. قابل تصور نیست که فکر کنید مجرمان اینترنتی میخواهند بخاطر سرگرمی داده های شما به دست آورند. تدابیر امنیتی را طوری تنظیم کنید که گویا سرقت اطلاعات شما یک کار همیشگی است.

 

3. تصور اینکه هکرها برای ورود و خروج از سیستم هجوم می آورند.

هکرها با نقض سیستم مانند سرقت از بانک رفتار نمی کنند. آنها معمولاً به یک ساعت اکتفا نمی کنند و بسیاری از آنها برای دستیابی به داده های مورد نظر خود، روشی آهسته و روشمند را در پیش می گیرند. اگر نگران خطاهای امنیتی احتمالی هستید، انتظار نداشته باشید که یک مجرم وارد شود و به سرعت ناپدید شود.

 

4. هکرها نمی توانند وقتی شما در حال استفاده از حالت خصوصی هستید، شما را ببینند.

بسیاری از مرورگرهای وب حالت های خصوصی یا «ناشناس» را ارائه می دهند که ادعا می کنند فعالیت اینترنتی شما را پنهان می کنند. اما این کاملاً درست نیست. اگرچه ممکن است داده در دستگاه محلی شما ذخیره نشود، اما همچنان برای ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما قابل مشاهده است. هرگز تصور نکنید که اطلاعات ارسال شده در یک ارتباط «خصوصی» واقعاً خصوصی هستند.

 

هکر
7 تصور اشتباه در مورد هکرها

 

5. هکرها می توانند از تلفن های هوشمند هم سوءاستفاده کنند.

در حالی که بانک های اطلاعاتی و رایانه ها به راحتی در معرض خطر قرار می گیرند، هکرها می توانند از تلفن های هوشمند شما کاملا سوءاستفاده کنند. برخی از هک ها، هکر را مجبور می کند تا از نظر فیزیگی به دستگاه شما ارتباط داشته باشد، اما برخی دیگر از برنامه ها برای گرفتن اطلاعات محرمانه استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که موارد بارگیری شده در تلفن شما از یک منبع معتبر تهیه شده است.

 

6. هکرها می توانند فقط در صورتی که کاربران یک فایل بدافزار را بارگیری کنند، داده ها را ضبط کنند.

جلب توجه قربانیان برای باز کردن فایل exe. یا اجرای به عنوان پیوست ایمیل، روشی موثر برای نصب نرم افزار آسیب رسان بر روی رایانه است، اما این تنها راهی نیست که هکرها می توانند اطلاعات شما را به خطر بیندازند. بازدید از وب سایت ها به آنها امکان می دهد به طور پنهانی پرونده هایی را که می توانند اطلاعات ایمن شما را افشا کنند، به اشتراک بگذارند. همیشه بهتر است از دیدن وب سایت هایی که با آنها آشنایی ندارید خودداری کنید، خصوصاً اگر از شما خواسته شده است آنها را از طریق پیوند ایمیل باز کنید.

 

7. تصور اینکه هکرها نمی توانند ایمیل ها را رهگیری کنند.

هکرها تنها قادر به دسترسی به حساب ایمیل (هک ایمیل) شما نیستند بلکه پیام های ارسالی برای اشخاص ثالث را بررسی می کنند. به جای استفاده از گذرواژه ای که به راحتی به خاطر سپرده شود، رمز عبوری را برای تأمین امنیت بهتر انتخاب کنید. همچنین باید ابزاری برای رمزگذاری ایمیل در نظر بگیرید که خواندن هرگونه ارتباط رهگیری را برای مجرمان اینترنتی غیرممکن کند.

منبع: asanlearn.com

۰ ۰